Rast Amazona u manje od 30 godina

Amazon je bez ikakve sumnje postao jedan od glavnih svjetski poznatih multinacionalnih tehnoloških preduzeća. Jezz Bezos je osnovao Amazon 1994. godine kao e-trgovina za prodaju knjiga. Međutim, preduzeće je brzo naraslo i proširilo se na druga područja, toliko da su knjige danas samo jedan od mnogih proizvoda koje možete kupiti ili prodati na Amazonu. Osim knjiga, možete lako naći softvere, video igre, elektroniku, igračke, odjeću i nakit, namještaj, pa čak i hranu.

Osim e-trgovine, Amazon se fokusira i na cloud računarstvo, digitalni streaming i vještačku inteligenciju. A da ne pominjemo određene elektroničke proizvode za potrošače koji su izum Amazon programera (Kindle, Echo, Fire Tablet/TV/OS), kao i vlastitu izdavačku granu i filmski/TV studio.

Prihod u 2019. godini je iznosio preko 280,5 milijardi dolara.

Amazon na internetu

Preduzeće je aktivno u Americi, Aziji, Evropi i Okeaniji i ima 18 internet domena. Glavna domena amazon.com privlači više od 130 miliona klijenata mjesečno, zato je Amazon uložio veliku svotu novca u kapacitet servera svoje internet stranice, kako bi mogao upravljati gigantskim prometom, pogotovo tokom Božića.

Zanimljiv podatak – U avgustu 2013. godine internet stranica Amazona se srušila na 40 minuta. Za ovo kratko vrijeme, preduzeće je izgubilo skoro 5 miliona dolara u prodaji!

Šta bi vam još moglo biti zanimljivo ako razmišljate o prodaji na Amazonu? Pogledajmo zajedno:

  1. Ove godine (2021.) Amazon očekuje oko 2,14 milijardi klijenata koji će kupiti proizvode putem svojih internet stranica.
  2. Tokom 2019. godine, 225.000 prodavača je prodalo proizvoda u vrijednosti više od 100.000 dolara putem Amazona!
  3. Prosječno, Amazon ostvari 17 miliona dolara prodaje svaki sat.

Tko su vaši konkurenti?

Potrebno je dobro poznavati inostrano tržište kako biste bili uspješni na njemu. Istražite ga, budite sigurni da poznajete trendove ciljanog klijenta. Prilikom upoznavanja svojih konkurenata, možete dosta toga naučiti: raspitajte se ko su najuspješniji prodavači u vašoj industriji na određenom tržištu, šta i kako rade, koje su njihove cijene itd. Osim toga, idealno bi bilo da pronađete tržišnu nišu koja će odgovarati vašim interesima i privući veliki broj klijenata.

Izrada poslovnog plana

Prilikom početka prodaje na Amazonu, morate izraditi svoj poslovni plan, koji bi trebao uključivati vašu misiju, analizu tržišta, finansijski plan, marketing i prodaju i popis vaših proizvoda i usluga. Nakon upoznavanja konkurencije, pokušajte se inspirirati njima i stvoriti poslovni budžet: rasporedite i planirajte poslovne aktivnosti koje će vam pomoći da postignete najveću zaradu na Amazonu.

Pronalazak dobavljača

Kako doći do pravog dobavljača? Postoji više načina: možete se obratiti poznatim dobavljačima (AliExpress, Alibaba itd.) ili se možete obratiti lokalnim dobavljačima koje možete upoznati na sajmovima ili pronaći putem Google pretrage.

Bitno je dobro se upoznati sa dobavljačem: kontaktirajte ih putem telefona ili e-maila ili ih posjetite lično u njihov ured ili poslovni prostor. Tako ćete moći biti sigurni da su dobavljači ozbiljni. Osim toga, moći ćete lično razgovarati s njima o cijeni proizvoda i minimalnoj količini narudžbe, kao i uvjeriti se o kvalitetu njihove usluge. Također, u tom trenutku vrlo je bitno da saznate troškove dostave kao i sve ostale troškove.

Registracija na Amazonu

Na Amazonu možete naći dvije vrste računa:

  1. Individualan prodavač – uključuje osnovne karakteristike. Registracija se ne naplaćuje, ali za svaki proizvod koji prodate, platiti ćete 1 dolar.
  2. Profesionalni prodavač – uključuje više karakteristika. Ova registracija se naplaćuje 39,99 dolara mjesečno.

Savjetujemo da započnete kao individualni prodavač. Tek kad prodaja poraste, nadogradite svoj račun na profesionalni račun prodavača.

Možete dodati i FBA (Logistika skladištenja od strane Amazona) uslugu: u ovom slučaju, Amazon čuva vaše proizvode za vas, brine se o vašim narudžbama i službi korisnika.

Priprema liste optimizovanih proizvoda

Pripremite kvalitetne slike visoke rezolucije, koje će dobro reklamirati vaše proizvode. Slike možete dobiti od svog dobavljača ili izraditi vlastite (profesionalno izrađene fotografije su toplo preporučene). U opisu proizvoda možete dodati do 7 slika, pa se pobrinite da su prikazani svi važni aspekti i kutovi određenog proizvoda.

Također je neophodno napisati kvalitetan i informativan opis proizvoda, koji treba uvjeriti klijenta da kupi baš kod vas. Navedite što je više moguće podataka. Provjerite šta je vaša konkurencija napisala i nađite inspiraciju za opis vlastitih proizvoda.

Svakako, da bi se vaši proizvodi dobro uvrstili, koristite odgovarajuće ključne riječi i koristite ih u naslovu i opisu.

Proizvode možete unijeti ručno (posebno ako još nemate mnogo proizvoda) ili učitati tabelu sa svim stavkama.

Šta je „Prime Eligible“?

Kada navodite svoje proizvode, savjetujemo da ih učinite prikladne za Prime korisnike. To jednostavno znači da će svi članovi Amazon Prime dobiti besplatnu dostavu prilikom kupovine vašeg proizvoda (procijenjeno je da ima više od 112 miliona članova Amazon Prime).

Priprema kvalitetnog opisa proizvoda na stranim jezicima

Nakon što su opis proizvoda i ključne riječi profesionalno napisani na izvornom jeziku, potrebno je da se isti prevedu na kvalitetan način na jezik odabranog Amazon tržišta. Obavezno kontaktirajte pouzdanog prevodilačkog partnera i svakako izbjegavajte mašinsko prevođenje. Osim savršenog opisa proizvoda koji će privući vaše klijente, potrebne su vam i odgovarajuće ključne riječi na ciljanom jeziku, što će doprinijeti do vašeg željenog rezultata.

Redovno ažuriranje zaliha

Nakon što klijenti izvrše narudžbu, zaliha proizvoda se automatski smanjuje. Vodite računa da redovno ažurirate nivo zaliha kako bi vaš proizvod mogao i dalje biti na stranici sa listom proizvoda. U slučaju da će proizvodi uskoro nestati iz zaliha, možda ćete trebati preispitati svoj plan za marketing i tražiti veće narudžbe od dobavljača.

Mišljenje vaših klijenata o vašim uslugama

Pozitivne kritike vaših klijenata su posebno važne za vašu prodaju. Klijenti obično čitaju recenzije prodavača prije nego što se odluče za kupovinu: na taj način mogu provjeriti iskustva drugi klijenata. Pokušajte dobiti što više pozitivnih recenzija: kontaktirajte svoje klijente i zamolite ih za pozitivne povratne informacije.