Možemo razumjeti da termini globalni marketing i međunarodni marketing mogu zvučati slično većini ljudi, ali oni su različiti. Oboje predstavljaju različite faze internacionalizacije ili inostranog poslovnog djelovanja.

Globalni marketing je praksa provođenja marketinških aktivnosti iz sjedišta kompanije dok se proizvodi ili usluge prodaju u mnogim zemljama širom svijeta.

Za međunarodni marketing se može reći da postaje globalan osnivanjem podružnica na ciljnim lokalnim tržištima drugih zemalja kako bi se provele odgovarajuće marketinške taktike.

Globalni Marketing

Globalni marketing je strategija orjentisana ka internacionalizaciji. Kompanija konceptualizuje proizvod ili uslugu kako bi zadovoljila potrebe potrošača širom svijeta.

Kompanija razvija globalnu strategiju za planiranje, proizvodnju, plasman i promovisanje ovih artikala ili usluga.

Kompanije koje koriste globalnu marketinšku strategiju za oglašavanje proizvoda i usluga često zapošljavaju svo marketinško osoblje u sjedištu kompanije, u svojoj matičnoj zemlji. Nema potrebe za smještanjem zaposlenih u marketinškom sektoru na međunarodna tržišta jer su marketinške komunikacije univerzalne.

Kompanije koriste globalni marketing za emitovanje reklama i radio reklama koje dosežu do globalne publike. Cilj je odabrati medij globalnog dosega. Na taj način se ista, kohezivna, poruka može poslati raznovrsnoj grupi ljudi u nekoliko zemalja.

Kada je u pitanju internacionalizacija komercijalnih djelovanja, globalni marketing je korisna tehnika pod uslovom da ponuđeni proizvod ili usluga ima univerzalnu potražnju.

Međunarodni Marketing

Međunarodni marketing je proces širenja poslovanja izvan njegovih domaćih geografskih granica osnivanjem podružnica na ciljanim tržištima više zemalja.

Ove podružnice razvijaju i implementiraju marketinške principe i strategije koji su prilagođeni potrebama ciljnog lokalnog tržišta.

Domaće kompanije sada mogu zadovoljiti potrebe klijenata iz širokog raspona sektora geografskog tržišta zahvaljujući međunarodnom marketingu.

Kompanije će ili preseliti zaposlene u marketinškom sektoru iz svojih sjedišta u prekomorske teritorije ili će angažovati stručno marketinško osoblje u stranoj zemlji. Međunarodna marketinška strategija zahtijeva detaljno razumijevanje zemlje koja predstavlja ciljno tržište.

TV reklame i radio reklame se rijetko koriste na brojnim međunarodnim tržištima kada je u pitanju međunarodni marketing. Ideja je stvoriti jedinstven sadržaj za svaku zemlju, uz saradnju i korišćenje medijskih platformi, koje će samo emitovati prilagođeni sadržaj na predviđeno tržište.

Zaključni savjet…

Da li će kompanija izabrati međunarodni ili globalni marketing, u konačnici potpuno zavisi od nje same. U konačnici, odabrana marketinška strategija mora biti kompatibilna sa misijom, vizijom, operativnom strukturom i politikom brenda kompanije. Vrijedi napomenuti da prije nego što se odluči za svjetsku marketinšku strategiju, kompanija prvo mora postići stabilan operativni status.

Nadamo se da će nakon čitanja našeg posta biti riješene nedoumice naših čitalaca o razlici između međunarodnog marketinga i globalnog marketinga.

Od ključne je važnosti da vrijeme i novac posvetite razvoju učinkovitih marketinških strategija. Kao rezultat toga, biti ćete usporedivi sa svojim konkurentima i moći ćete se istaknuti. Kako redovno radimo sa ciljnim tržištima, dobro smo informisani o najboljim tehnikama za rad. U K&J Translations, tu smo da vam pomognemo u podizanju vašeg poslovanja na viši nivo razvojem idealne marketinške strategije.